co to jest innowacja, i jakie ma znaczenie w firmie?
Innowacje można różnie interpretować, od aspektów technologicznych, po bardzo szerokie kategorie obejmujące takie dziedziny, jak życie społeczne i gospodarcze, technikę oraz przyrodę.
jakie jest wąskie znaczenie innowacji?
Istnieje wiele definicji innowacji, które akcentują efekty lub zdarzenia procesu innowacji, takie jak: „nowość”, „pierwsze zastosowanie”, „wdrożenie”, „odnowienie” oraz „zmiana”. W wąskim ujęciu (tzw. wdrożeniowym) „innowacja jest procesem poznawczym, który polega na tworzeniu i rozwijaniu pomysłów, koncepcji, projektów opartych na wiedzy i kreatywności, nazywanych nowością przez twórcę lub odbiorcę, grupę docelową. W tym kontekście kreatywność jest rozumiana jako jakość obiektu (koncepcji, projektu), a nie jako cecha człowieka, twórcy”. W tym sensie innowacja odnosi się do każdego przedmiotu, który przyjmuje formę niematerialną, np. pomysł, nowa metoda, innowacyjny projekt. Zasoby projektów tworzą w organizacji unikalną konfigurację, którą kształtuje odpowiedni dobór członków zespołu projektowego oraz relacje, jakie zachodzą między nimi.
jakie jest szerokie znaczenie innowacji?
Odmiennie (szeroko, w procesie innowacji – od inwencji do dyfuzji) można określić innowację opierając się na założeniu, że jest ona koncepcją, pomysłem, postawą, stanowiskiem lub rzeczą, która swoją jakością wyróżnia się spośród wszystkich już istniejących. Można w tym kontekście mówić o prototypie lub niedokończonym jeszcze projekcie, który wymaga stałej modyfikacji i doskonalenia w zależności od dynamiki sytuacji rynkowej.
jak praktycy definiują nowość?
W podobny sposób innowacje definiują praktycy, którzy na ogół podkreślają znaczenie czynności upowszechniania nowego pomysłu, idei lub projektu w procesie innowacji. Utwierdzają nas w przekonaniu, że wymyślenie czegoś nowego nie jest trudne, a najważniejszy problem procesu innowacji polega na wprowadzeniu (wdrożeniu) nowego pomysłu do praktyki organizacji lub rynku. Nie jest to jedynie proces ideacji, ale obejmuje on czynności od inwencji do rezultatu, a podkreślając tylko techniczny i użytkowy charakter projektu, pomniejszamy jego znaczenie (nowość, unikalność) w generowaniu wartości dla całej organizacji.
Doradztwo i szkolenia - yellowinn.pl
REGON: 122847555
e-mail: kontakt@yellowinn.pl
Copyright 2022 yellowinn.pl | Yn wykorzystuje do analizy danych Google Analytics
Projekt strony przygotowano według metodyki IBM Design Thinking