10 grudnia 2019

co to jest persona?

Persona w metodyce Design Thinking

Co to jest persona?

Persona to nasz nowy klient. Jest to fikcyjna postać, reprezentant naszych użytkowników nowego produktu lub usługi.

Przygotowanie persony wymaga przeprowadzenia dokładnych badań, często czasochłonnych, wymagających bezpośredniego kontaktu
z klientami. Nasza hipotetyczna postać powinna posiadać charakterystyczne cechy, kluczowe cele oraz przeżywać rzeczywiste trudności, które zamierzamy wspólnie pokonać w przyszłości.

Persona powinna także umieć odpowiedzieć nam na najważniejsze pytanie, czy projektowanie lub wdrożenie nowego projektu ma sens,
w jaki sposób ułatwi on życie naszym klientom.

Dlatego nasz aktor/aktorka powinny mieć płeć, wiek, wykształcenie, posiadać umiejętności oraz krótką historię, która pokaże nam rzeczywisty obraz klienta.

Przygotowana persona powinna odpowiedzieć nam na kilka istotnych pytań:

  • kto jest naszym idealnym klientem,

  • jak zachowują się nasi klienci,

  • jakie charakterystyczne cechy posiadają,

  • jakie są ich potrzeby i oczekiwania,

  • czy na rynku są już rozwiązania tych potrzeb,

  • dlaczego bieżące produkty lub usługi nie spełniają ich oczekiwań?

Lepsze zrozumienie potrzeb użytkowników pozwala projektować funkcjonalne produkty, które są dostosowane do ich potrzeb. Aby to zrobić należy: wykonać krótką jego charakterystykę, opisać jego profil demograficzny, określić jego cele oraz przygotować scenariusz.

Szkolenia Design Thinking dla firm

Doradztwo i szkolenia - yellowinn.pl

REGON: 122847555

e-mail: kontakt@yellowinn.pl

tel.: 735-602-780

 

Copyright 2020 yellowinn.pl | Yn wykorzystuje do analizy danych Google Analytics

Projekt strony przygotowano według metodyki IBM Design Thinking

Szkolenia Design Thinking dla firm
Design Thinking in Poland at Linkedin
Szkolenia zamknięte Design Thinking dla firm